Tuesday 15 May 2012

Rezeki Itu Ketentuan ALLAH SWT.

ALLAH SWT berfirman : "Dan tidak satu pun makhluk bergerak (bernyawa) di bumi melainkan semuanya dijamin ALLAH rezekinya. Dia mengetahui tempat kediamannya dan tempat penyimpanannya. Semuanya tertulis dalam kitab yang nyata (Lauh Mahfuz)." -(Surah Hud , Ayat 6)

Dan di dalam satu surah yang lain pula, ALLAH SWT juga ada berfirman : "Dan berapa banyak makhluk bergerak dan bernyawa yang tidak dapat membawa (mengurus) rezekinya sendiri. ALLAH lah yang memberi rezeki kepadanya dan kepadamu. Dia Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui." -(Surah Al-Ankabut , Ayat 60)

Apa yang terjadi kepada Tomei Boboyot dan Ola membuktikan kepada kita semua tentang kebenaran ayat suci Al-Quran ini. Betapa besarnya rahmat dan kasih sayang ALLAH buat hamba-hambaNya. Walau pun ada makhlukNya yang buta dan lumpuh tak bergerak yang mana tak mungkin akan dapat mencari rezekinya sendiri... rezeki tetap sampai ke mulut mereka melalui tangan hamba-hambaNya yang lain yang telah ALLAH aturkan. Sesungguhnya tiada apa yang dapat menandingi Kebesaran, Keangungan dan Kebijaksanaan ALLAH dalam mengatur alam semesta ini... ALLAH Hu Akbar.




No comments:

Post a Comment